Pokiaľ sa vám páčia napríklad Eluveitie, potom sú Bratislavčania RAVENHILL niečo pre vás. Hlavne ich album Ground Zero, ktorý je síce dostupný iba v digitálnej podobe a obsahuje len päť skladieb, ktoré môžeme považovať za ochutnávku toho, čo kapela dokáže po obnove, ale rozhodne stojí za to.

Už prvé tóny úvodnej skladby The Day Of Reckoning vás naladia na harmonickú melodickú vlnu. Aspoň mne hneď prvá pieseň silno pripomenula Eluveitie, čo je štýl hudby, ktorý som zatiaľ na slovenskej scéne nezachytila až do teraz, kým mi Ravenhill neotvorili oči, a to nielen tým, že okrem štandardných nástrojov využívajú aj priečnu flautu a vokálna stránka je postavená na mixe protikladov, kde je počuť jemný ženský hlas Romany Kolkusovej, ktorý by pokojne mohol patriť lesnej víle tancujúcej niekde medzi stromami okolo jazierok a studničiek a mužského drsného hlasu Mariána Corvisa Kronauera znejúceho, akoby ho vytrhli priamo z niektorej deathmetalovej kapely, aby im vytvoril stelesnenie zla a pekelných síl.

Druhú Awakening by som čiastočne zaradila medzi balady, keďže úvod s klávesami úplne znie ako rocková balada, no len na chvíľu, keďže potom sa rozbehne a naberie smer vetra pripomínajúci prvú skladbu. Neviem presne, aká mala byť myšlienka zhmotnená v tejto piesni, no mne sa pri nej vyjavila duchovná cesta peklom a nočnými morami, kedy človek hľadá sám seba a zbiera silu, aby sa dokázal prebrať, konečne otvoriť oči a bojovať so svojimi démonmi.

S treťou skladbou sa dostávame k prvej z tých, ktoré ma doslova uchvátili. V Enter The Future máme konečne možnosť počuť aj viac mužského vokálu. Ten bol doteraz iba doplnkom v pozadí, ale zrazu sa pomaly derie viac na povrch, napriek tomu, že je stále potlačený do úzadia a je iba sprievodom. Skladba je zároveň o niečo tvrdšia a drsnejšia v porovnaní s predchádzajúcimi, čo je citeľné hlavne tesne pred druhou minútou a potom ešte niekoľkokrát až do konca piesne tak, že tu drsnejšie znejú gitary.

Stolen Life by som určite označila za ťahúňa albumu, keďže je hneď od začiatku svižná a energická, ale hlavne chytľavá až tak, že si ju hneď budete pospevovať. A neviem, či je k nej vôbec treba povedať viac. Ale záver albumu, ten je fenomenálny. Aspoň pre mňa. Ako milovník skôr mužských hlbokých vokálov než tých vysokých ženský som si prišla na svoje hlavne pri Tree Of Ravens, kde konečne nie je počuť Corvisa iba v pozadí, ale vystupuje do popredia a vyrovnáva sily s Romanou, vďaka čomu je úplne iná ako zvyšok skladieb.

Musím povedať, že sa mi veľmi páči, že máme takýto typ kapely aj v našich končinách, kde je hudba mixom folku a death metalu či niečoho veľmi podobného, ale má vlastné čaro, lebo je v nej cítiť melodickosť a harmóniu, ktoré sú vytvorené spojením jemnosti a ľahkosti spolu s drsnou protiváhou, čo tvorí rev gitár. Pri dobrom započúvaní sa prídete na to, že nikdy nič nevytŕča nad líniu harmónie, pokiaľ to nemá byť nad ňou ako napríklad pri gitarovách sólach, aké sme mali možnosť počuť pri Enter The Future.

Dobre spracovaným a využitým prvkom sú misky váh, ktoré sú dokonale vyvážené a sú predstavované nadpozemsky znejúcim hlasom Romany a pekelným revom, v dobrom zmysle slova, Corvisa. Osobne zbožňujem kapely, ktoré toto využívajú. Čo sa týka tém skladieb, zacítila som v nich prírodu, duchovno a možno aj kúsok pohanstva, čo bolo nadškrtnuté už zmienkou o strome života v The Day Of Reckoning. Tieto témy sú skvelé, pokiaľ ich vie človek dobre spracovať, ale publikum následne nielen počuť, no i precítiť. Keď som zavrela oči, Ravenhill ma preniesli do duchovného raja. Rozhodne môžem túto kapelu iba odporúčať všetkým tým, čo holdujú nekonvenčnému metalu.

Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 1Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 2Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 3Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 4Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 5Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 6Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 7Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 8Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 9Dosiahli Ravenhill Ground Zero alebo spôsobili zemetrasenie? (recenzia) - 10