Je to ešte iba niekoľko dní, odkedy Banskobystričanom, ktorí si hovoria SEVEN PAINFUL, vyšiel debutový album Entrophy Of Souls a treba povedať, že tento počin je skutočne zaujímavý. Nevedel som, čo presne môžem čakať od spomínaného progresívne deathmetalového kvarteta. Ale verte mi, čakal by som hocičo, ale to, čo sa mi dostalo do uší, veru, nie. Táto doska sa stala endemitom mojej zbierky nosičov a asi ním aj dlho zostane.

Album otvára pieseň The Siren’s Domination, ktoré je dosť dobrou prípravou na to, čo vás v podstate čaká počas celého päťdesiattriminútového trvania tejto dosky. Úvod v podobe spevu sirén, šumu vody, chaosu, revu lodných sirén.... A, samozrejme, death metalu. Dosť ma prekvapilo, že napriek kvalitnému zvuku nástrojov, spev vychádza akoby z útrob jaskyne. Znie to, akoby ste si do jedného ucha pustili Obituary alebo Napalm Death a do druhého staršie kúsky Mayhemu či Emperoru. Spočiatku som dúfal, že tento trend patrí iba k tematike topiacich sa členov posádky, ktorú zlákali sirény do skalnatej plytčiny. Ale, bohužiaľ, som sa mýlil. Spev znel tak isto aj vo zvyšných deviatich skladbách. No kým do temnejších, povedal by som až blackmetalových skladieb Violence či Seven Painful sa takýto zvuk priam pýtal, v skladbách ako Bloody Desire, Battle, Guity ConscienceThe Maze, kde je výraznejšia časť textu spievaná čistým vokálom, sú tony priestorových efektov na hlase skôr na škodu.

Hudobne je album skutočne vyšperkovaný. Deathmetalové muzikálne záchvaty sú kombinované s melodickými harmóniami, blackmetalové búšenie v štýle stokrát zrýchlenej polky sa zase strieda s náročnými technickými pasážami. Napríklad skladba Devastation Of Mind začína po všetkom, čo ste doposiaľ počuli, dosť prekvapivými zvukmi sampleru, ktoré po pár sekundách prejdú do zbesilých metalových riffov sprevádzaných growlovaním, nasledujú typicky deathmetalové kvílenia gitár a celé to zaklincuje skvelé gitarové sólo, ktoré počas zhruba minúty svojho trvania prejde od melodických pasáží cez technické vypletačky až po heavymetalové harmonické riffy. Skladby Right DecisionThe Maze sú rovnako plné melodicky, až hardrockovo znejúcich riffov a sól poprepletaných medzi hlbokým deathmetalovým ručaním strún.

Priznám sa, že hlavne kvôli zvukovej stránke nebol tento album pre mňa tým pravým orechovým, ale pánom treba uznať, že sa im podarilo na svojom debute spojiť dokopy toľko na prvý pohľad nespojiteľných hudobných prvkov a za to by mala patriť hlboká poklona každého muzikanta. Tá moja im už patrí.

Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 1 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 2 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 3 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 4 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 5 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 6 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 7 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 8 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 9 Dokazujú Seven Painful, ako spojiť nespojiteľné? (recenzia) - 10