POWER QUEST sú Freedom Call v britskej verzii. Teoreticky by vám táto veta mala stačiť na to, aby ste sa vedeli rozhodnúť, či tejto sympatickej bande dáte šancu (samozrejme, za predpokladu, že ste o nich doteraz nepočuli). Svoj nekomplikovaný, ale zato poriadne chytľavý, miestami až vtieravý power metal hojne podporený klávesami zakladateľa Stevea Williamsa si kapela drhla dvanásť rokov, keď zrazu v 2013 na nepríjemné prekvapenie fanúšikov sa PQ z finančných dôvodov rozpadli. Srdce muzikanta však neprestane tĺcť len kvôli „nejakému“ rozpadu a a po troch rokoch povstal fénix z popola. Na ochutnávku predstavili páni trojskladbové EP Face The Raven a, veru, zdalo sa, že sa fanúšikovia majú na čo tešiť. Ako sa teda Power Quest podarilo nadviazať na svoj odkaz s novinkou Sixth Dimension?

Žiadne divoké žánrové akrobacie sa nedejú. Ale kto by to po tomto sextete vôbec chcel? Ja teda rozhodne nie. Power Quest, to je predsa pozitívne naladená muzika, pri ktorej sa môžem vyskákať (a vytancovať, ak sa nikto nepozerá) a nie zložité kompozície s polyrytmami dumajúce o nesmrteľnosti chrústa. A toho sa mi na poslednom záreze dostalo, podľa očakávaní, mierou vrchovatou. Šiesta dimenzia si berie to najlepšie z Master Of Illusion čo do veľmi jemnej miery experimentovania, tvrdosť Blood Aliance (aj keď o tvrdosti v prípade tejto kapely možno polemizovať) a naviac pridáva hitovosť z Magic Never Dies. Logicky teda z toho vyvstáva prirodzené pokračovanie a verné zhmotnenie aktuálneho hudobného smerovania kapely.

Nový spevák Ashley Edison znie na nerozoznanie od svojho predchodcu Alessia Garavella a nebyť internetov, ani neviem, že sa na tomto poste udiala nejaká zmena. S pribúdajúcimi vypočutiami však predsa len nejaké rozdiely počuť, Ashley má napríklad trochu hlbšie posadený hlas a viac dbá na výslovnosť samohlások, čo miestami znie otravne. Rozsah má ale väčší. Steve Williams sa síce snaží používať nejaké nové klávesové registre, ale aj tak sa vracia k pre neho zrejme osvedčeným, ale v dnešnej dobe lacno znejúcim zvukom – tu sa opäť ukazuje, že prirovnanie k Freedom Call nemusí byť až tak od veci. Funkciu však plnia a hlavne, keď je raz nápad dobrý, tak nech pokojne znie ako Team zo začiatku deväťdesiatych rokov. Minimálne na tomto albume to vlastne až tak nevadí.

Aj keď som spomínal, že piesne sú hit jeden za druhým, ani jedna sa nevyrovná neskutočnému nákladu, ktorým je štvrtá Face The Raven. Táto skladba dala meno aj EP, ktoré novej fošni predchádzalo, a pravdu povediac, niet divu, že Power Quest chceli svoje zmŕtvychvstanie prezentovať práve týmto songom. Skladba začína na pomery kapely komplexným gitarovým riffom, čo by nebolo nič divné, keby skladby Quesťákov v drvivej väčšine svojej tvorby nefungovali skôr na klávesových motívoch. Ani skvelý riff však zrejme nikoho nepripraví na to, čo sa deje v refréne. Tak chytľavý chórus som nepočul už roky, Ashley tam španuje hlasivky ako o život, akordická postupnosť funguje bezchybne a subtílne zbory v pozadí dokonale dotvárajú skladbu, ktorá sa jednoducho musí stať jedným z pilierov koncertov.

To, čo sa mi na Power Quest vždy páčilo, bolo ich neskrývané koketovanie s AOR žánrom. Kapela má osemdesiatky evidentne v malíčku a možno práve preto aj už toľkokrát omieľané klávesy znejú tak, ako znejú. Dobre to počuť v No More Heroes alebo v Pray For The Day. Aj takéto skladby oddeľujú kapelu od zástupov iných melódiechtivých spolkov, ktoré tak nejak automaticky do svojej tvorby implementujú aj speedové preteky, čo nie je prípad našich mládencov, u ktorých ide v prvom rade o dobrú pesničku. A na Sixth Dimension sa im tento zámer podaril tak, ako snáď ešte nikdy v kariére. Skvostná nahrávka a pre mňa ďalší kandidát na album roka.

Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 1Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 2Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 3Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 4Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 5Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 6Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 7Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 8Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 9Dokážu Power Quest pokračovať vo víťaznom ťažení? (recenzia) - 10