Keď sa mi dostala do rúk doska Dobyvatelé Part II., prvé, čo mi logicky napadlo, bolo najskôr si vyhľadať a vypočuť prvú časť. Tak som si teda tento album naozaj aj vyhľadal a vypočul. Bolo to celkom príjemné počúvanie, a preto mi už nič nebránilo ponoriť sa do podmanivých tónov českej kapely GARANT a druhého pokračovania ich dobyvateľov. Po vypočutí jednotky som sa na dvojku dokonca tešil a bol som zvedavý, aká bude v porovnaní s prvým dielom.

Bohužiaľ, keď som dopočúval album Dobyvatelé Part II., prvá odpoveď na otázku, ktorú som si kládol v úvode, bola: „Zbytočná.“ Toto CD je síce plné príjemných melodických liniek, históriou inšpirovaných textov, viac-menej kvalitných gitarových sól a, samozrejme, rýchlych powermetalových dvojkopákov a melodických gitár, ale toto všetko som našiel i na o šesť rokov staršom albume s podtitulom Part I. A takmer na vlas rovnaké. Musím sa priznať, že až na obal novej dosky, ktorý je naozaj pekný, nevidím v ničom inom výraznejší posun. Akoby tieto skladby boli nahraté zároveň s tými na doske Dobyvatelé Part I. a kapela, kto vie prečo, namiesto toho, aby vydala dvojdisk, radšej čakala na ich zverejnenie šesť rokov.

Treba uznať, že Intro albumu Dobyvatelé Part II. začalo dosť sľubne. Bolo totiž plné zaujímavých a moderne znejúcich samplov. Po nich ale kapela skĺzla skladbou Non Nobis Domine o dve triedy nižšie rovnako ako moje prvotné nadšenie. Akoby Intro ani nepatrilo k tomuto albumu. Akoby sa dostalo na toto CD iba omylom.

Po komplexnom zhodnotení hudby, zvuku a aranžov musím konštatovať, že power metal v podaní kapely Garant znie tak trochu zastarane. Neviem, možno mala byť doska zvukovo prispôsobená témam skladieb, ktoré sa odohrávajú za čias križiackych výprav, púnskych vojen a Napoleona. Okrem týchto dvoch dosiek som totiž nič od kapely Garant nepočul. Tak či tak, zvuky syntetizátoru, respektíve sample znejú veľmi umelo a to vôbec nepomáha celkovej atmosfére hudby. Skôr jej dodáva akýsi nádych amaterizmu, čo inak zjavne kvalitnej kapele neprospieva. A napokon, i keď je to iba detail a dokonca možno iba môj rozmar, neviem sa stotožniť ani s tým, že speváčka kapely spieva často v prvej osobe mužského rodu. Je mi jasné, že sa táto skutočnosť odvíja od tém textov, ale i tak mi to jednoducho nesedí k veľmi príjemnej farbe hlasu, akou disponuje.

Kapela týmto albumom určite nič nepokazila, ale ani veľmi neohúrila. Je to jedna z tých dosiek, ktorú môžete točiť dookola v prehrávači tri-štyri razy, ale potom si uvedomíte, že vlastne neviete, čo to vlastne počúvate. Áno, určite sa aj na tomto albume nájdu melódie, ktoré si budete ešte pár dní podvedome pohmkávať a ako som už pár krát spomenul, je to skutočne príjemné a nenáročné počúvanie. Také oddychové, na prečistenie hlavy. Moje hudobné srdce však táto kapela svojou najnovšou doskou nedobyla. Ale ktovie, možno sa im to podarí práve tou ďalšou. Len dúfam, že to nebudú Dobyvatelé Part III.

Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 1 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 2 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 3 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 4 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 5 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 6 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 7 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 8 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 9 Dobyje Garant svojou druhou časťou vaše domovy? (recenzia) - 10