Koncom minulého roka vydala moravská formácia CRANIAL CARNAGE svoj debut Abhorrence u Immortal Souls Production. Počas polhodinky trvania tohto albumu vám kapela v jedenástich skladbách namieša všehochuť toho najtvrdšieho, čo metalové subžánre ponúkajú. Spevákove vokály totiž znejú dosť grindovo, hudobne by som kapelu zaradil k brutal death a texty sú zväčša ladené až kamsi do polohy black metalu.

Hneď prvou skladbou odštartovali album páni z Moravy vo veľkom štýle. Kúsok Antichrist znie veľmi ťažko, hutne a tvrdo. Vtiahne poslucháča svojimi zvukmi a pasážami s growlovaným šepotom do ponurej dychberúcej atmosféry podfarbenej čistým zvukom gitary. Celé moje nadšenie z tejto skladby však veľmi rýchlo opadlo v skladbách Conflict EnemyAbhorrence, ktoré skĺzli do jednotvárneho búšenia sem-tam pretkaného nejakým zaujímavejším riffom, avšak hudobne toho veľa neponúkli. Do tohto vreca by som bez váhania hodil rovno aj piesne Kill The ChristianDoomed Obsession a asi aj Sadistic Bloodbhath, v ktorej zaujala kapela iba úvodom.

Napriek tomu je tu stále prevaha skladieb, ktoré majú čo ponúknuť a zaujali rôznymi originálnymi pasážami. Skladba Obscenity svojou bohatou harmóniou, Sacrifical Gift množstvom rytmických zmien či skladba Morbid Oath ťažkým riffom, ktorý sa do tejto hudby skutočne hodí. V piesni Bastard sa objaví dokonca náznak niečoho, čo znie ako gitarové sólo. Práve ich absencia mi v tejto hudbe vadí asi najviac. No popri spomínanej úvodnej skladbe Antichrist ma úplne pohltila už len skladba Infection Heresy. Pieseň opäť navodzuje skvelú atmosféru už od úvodu, v ktorom znejú zvony a hovorené slovo. Nasleduje vydarený gitarový riff, ktorý v skladbe pretrvá, aj keď bicie opäť skĺznu do extrémnej rýchlosti.

Je pravda, že páni z kapely Cranial Carnage namiešali pozoruhodný koktail pre každého milovníka tvrdých subžánrov. Doska ma skvelú atmosféru, hlavne v niektorých skladbách. Iné, bohužiaľ, vyznievajú trochu monotónne. Avšak ako celok som dosku nemal problém dopočúvať bez preklikávania jednotlivých piesní. No záver musím ešte pochváliť vydarený obal albumu, za ktorým stojí skvelý český metalový umelec, grafik a fotograf Jaromír „Deather“ Bezruč.

Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 1Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 2Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 3Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 4Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 5Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 6Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 7Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 8Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 9Čo vznikne, keď si vezmete trošku z každého extrémneho rožku? (recenzia) - 10