Keď sa povie minialbum alebo EP, človek čaká päť či šesť skladieb, teda necelú polhodinku muziky. ACT OF DISPUTES vás ale svojím EP Raw Display Of Violence odbavia piatimi skladbami už za štvrť hodiny. O to zvedavejší som bol, čím toto deathcoreové kvinteto z Nového Mesta nad Váhom prekvapí svojich poslucháčov.

Úvodná skladba Eraser, ktorá je zároveň najdlhšia na tejto doske, je plná typických coreových breakov a stoptimeov, navnadí každého fanúšika tohto hudobného štýlu na dávku hudby, pri ktorej by určite najradšej vyskočil z gauča priamo do nejakého toho mosh pitu. Tento trend kapela nestratí ani v ďalších skladbách. Úplne to isté, čo úvodnej skladbe, môžeme povedať aj o v poradí tretej Kingdom Of Dirt.

Z trochu iného, menej „rozbitého“ súdka sú ďalšie dve skladby. Druhá na albumeSoul začína veľmi pútavým riffom, ktorý navyše zaujme tým, že je hraný na basovej gitare. Neskôr ho síce preberie elektrická gitara, ale pieseň tým iba získa. Posledná a zároveň titulná skladba Raw Display Of Violence je zas originálna recitovaným textom podfarbeným ťahavou gitarovou melódiou. Tento zaujímavý zvuk gitary, akoby podfarbený unisono znejúcim klávesom, sa objavuje na viacerých miestach tejto skladby medzi tvrdými riffmi.

Celkovo sa dá povedať, že táto doska je viac než „surovým zobrazením násilia“ skôr pútavou prehliadkou tvrdých a veľmi energických riffov, popretkávaných zaujímavými kontrastnými hudobnými vložkami a podporenými silným a hlavne kvalitným growlom speváka. Rovno vám ale poviem, že žiadnych virtuóznych sól ani melodických vyhrávok sa veru nedočkáte. To sa ale v deathcore dá očakávať. Najmelodickejšou časťou albumu je krátka inštrumentálka s názvom Deliverance, ktorá je príjemnou „oddychovkou“ popri štyroch coreových divočinách. Navyše je plná zaujímavých samplov a jednoduchých gitarových postupov. Nie nadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása.

Verím, že ak ste fanúšikom tohto žánru, bude vám ľúto, že je tento počin taký krátky a budete si žiadať nejednu dupľu. Uvidíme. Snáď nás nabudúce kapela poteší dlhšou dávkou kvalitného deathcoreu. Bola by totiž škoda, keby nie.

Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 1 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 2 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 3 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 4 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 5 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 6 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 7 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 8 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 9 Čo stihli Act On Disputes za pätnásť minút? (recenzia) - 10