Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia)

Pri recenzii som povinný napísať pravdu a nič iné iba pravdu. Keď mi prišiel domov balík s hudbou na recenzovanie, prevrátil som očami a zatváril sa ako znudený hroch. Čo si budeme klamať? Každý je radšej, keď mu príde známa kapela, ktorej meno poznajú všetci. Tam je možnosť porovnávať a postaviť sa do role nadšeného alebo sklamaného fanúšika. Mne sa dostala do rúk kapela VOLUME z Trenčína, o ktorej som už čosi počul, ale úspešne som sa jej vyhýbal. Až do chvíle, kým som na stole nezbadal album Pravá Tvár. Neviem presne vysvetliť, prečo mi to hrá už tretí deň v kuse, ale tak minimálne sa pokúsim opísať, čo sa stalo.

S nulovým nadšením som vložil CD do prehrávača v aute. Úvodné sirény boli hneď prvá vec, čo som nečakal a hneď druhá bola intenzita a tvrdosť titulnej piesne. Melodický a dobre špinavo zaspievaný refrén ma úplne dostal. Človeče, toto vôbec nie je zlé! Celý album ponúka zaujímavú koláž tvrdého rocku až metalu a popri tom nezabúda aj na balady. Vychádzajúc z klasického hard rocku si chlapci obliekli modernejšie postupy a neboja sa ani klávesových podmazov. Výsledkom je dravá a neučesaná nahrávka, ktorá ma naozaj baví.

Aj keď Exponent je štúdio zvučného mena, jeho zvuk uviazol v roku 1999. Rytmický bubon by si zaslúžil byť zavesený do siene slávy vedľa toho od Desmodu. Snahu o čo najhutnejší zvuk však chalanom uprieť nemožno. Práve tá snaha natočiť album, ktorý nemá zvuk ako Gladátor, mi imponuje najviac. Podladené gitary s masívnym soundom tejto hudbe fakt pristanú. Škoda, že sa v celkom mixe tak trocha strácajú.

Samozrejme, zastavím sa aj pri textoch. Sem-tam som si niektoré frázy len zo srandy preložil do angličtiny a prišlo mi to cool. V našej materčine už to tak cool neznie. V žiadnom prípade to teda nie sú iba bezduché čmáranice z vykradnutých či dokola omieľaných fráz. Práve naopak. Majú pointu a dokážu zanechať stopu.

Muzikálne je to úplná nádhera. Chalani idú ako stroj. Všetky nástroje hrajú v prospech piesne ako takej. Kolektívny výsledok je tým pádom pre muzikantov dôležitejší ako hlúpe predvádzanie sa. Spevy a hlavne zbory v refrénoch sedia dokonale a práve to je najsilnejšou devízou albumu.

Ak mám napísať pravdu, tak trocha vzdialene mi to evokuje zlatú éru Avenged Sevenfold. Nakoniec som rád, že som prišiel na to, aká je vlastne Pravá Tvár chalanov z Trenčína. Mne je už teraz jasné, že keď chlapi budú hrať v mojom meste (a oni budú), istotne na ich koncert pôjdem. Naživo to môže byť riadna pecka.

Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 1Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 2Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 3Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 4Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 5Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 6Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 7Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 8Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 9Aká je Pravá tvár kapely Volume? (recenzia) - 10