Keď sa povie metalcore, nepríde mi na um veľa kapiel, ktoré by som si dobrovoľne naložil do uší. Zo svetových mi nenapadá dokonca žiadna. Doposiaľ jedinou takou bola banskobystrická banda Brainscan, ale vďaka Slovak Metal Army som zistil, že to nie je to jediné kvalitné z tohto žánru, čo sa v Banskej Bystrici urodilo. Z tohto mesta pochádza aj mladá kapela DEATH SENTENCE a tá pred časom vydala svoju debutovú dosku Burning World In My Hands (2017).

Hovorí sa síce koniec dobrý, všetko dobré. Ale myslím si, že v hudbe to až tak neplatí. Pokiaľ kapela nezaujme poslucháča prvou skladbou, či už na doske alebo na živom vystúpení, značne sa znižuje šanca, že si ho získa. Death Sentence ma ale prvou skladbou schmatli všetkými desiatimi. Damned Empty Generation (President Is Dead) odpáli celé CD vo veľkom štýle. Rytmus, energia, gitary, spev... Naozaj niet čo vytknúť. Lose Everything taktiež od začiatku šľape v modernom rytme typickom pre tento žáner. Pre striedanie čistých vokálov a hlasu s poriadnou dávkou ,,driveu" platí to isté. Jediné, čo mi v tejto skladbe vadilo, bola časť, v ktorej som slovíčko empty počul viac ako dvadsaťkrát v priebehu necelých dvadsiatich sekúnd. Páni to následne zachránili zaujímavým spomalením. Škoda, že do neho vstúpili opäť tým istým, čo pred chvíľou skončilo. Záver skladby mi veľmi celou koncepciou hudby aj spevu pripomenul kapelu In Flames, čo ma celkom potešilo. Tretia Darkest Night je po inštrumentálnej skladbe skvele zvládnutá, neviem však, čo sa stalo so spevom. Väčšinu času sú to výkriky, ktoré harmonicky nezapadajú do inak skvelej skladby. To, na čo som si už počas prvých dvoch skladieb privykol, sa aspoň sčasti vrátilo v štvrtej Voodoo Doll, ktorou sme sa preklopili do druhej polovice albumu. V ďalšej The World Is Waiting sa oplatí počkať si na najvydarenejšie gitarové sólo z celej dosky. Najtvrdšia a typicky coreová skladba The City Of Dead Angels je skvelým vyvrcholením celého albumu. Bodku za doskou Burning World In My Hand tvorí krátke Outro, v ktorom sa opakuje veta zo skladby Voodoo Doll, nesúca názov celého CD.

Burning World In My Hand je jeden z tých vydarenejších metalcoreových albumov, ktoré som mal možnosť počuť. Necelá polhodinka nabitá skvelou hudbou núti pustiť si album ešte niekoľkokrát. Textovo ma kapela doslova šokovala. Okrem kritiky konzumnej a skazenej spoločnosti sa vo väčšine skladieb nachádzajú kladné odkazy na vieru a náboženstvo. Určite to nekritizujem, len som to vzhľadom na hudbu a booklet nečakal. Čo sa textov týka, možno by som kapele do budúcna odporučil menej opakovania sa. Na albume nenájdete skladbu, v ktorej by sa minimálne dvakrát po sebe nezopakovala nejaká sloha alebo niekoľkokrát po sebe nejaká veta. Po čase to začne byť otravné. Hudobne je ale album plný skvelých gitarových vyhrávok a sól, a tiež zaujímavých zmien rytmu a tempa. Banskobystrické zoskupenie Death Sentence má určite našliapnuté na skvelú kariéru a už teraz sa teším na ich ďalší album.

Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 1 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 2 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 3 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 4 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 5 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 6 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 7 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 8 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 9 Čím šokujú Death Sentence vás? (recenzia) - 10