Napriek tomu, že nie som najoddanejším fanúšikom grindu, opäť sa mi do rúk dostala doska, ktorá obsahuje práve tento subžáner tvrdej muziky. Podobne ako pri Hnisavom Procese a ich doske Zahnívanie spoločnosti, aj doska nitrianskej kapely ABORITION s názvom All You Need Is Hate obsahuje dvadsať skladieb. Priznám sa, že viac piesní na albume som zažil azda len vo svojich tínedžerských rokoch s kapelou Horkýže Slíže a ich recesiou Alibaba a 40 krátkych songov.

S malou dušičkou som vkladal túto dosku do prehrávača, ale na moje veľké potešenie nie je grind ako grind. Oproti Hnisavému Procesu majú Aborition oveľa čistejší a konkrétnejší zvuk. Spevákovmu growlu navyše rozumieť každé jedno slovo, čo je veľké plus, keďže sa kapela vo svojich textoch venuje aj vážnejším témam. Napríklad skladba Keep Calm Citizen (Pokoj občan), so skvelým až hardrockovo znejúcim riffom, sa zaoberá témou koncentračných táborov. Či skladba Kebab Nazi, ktorá otvorene poukazuje na stále aktuálnu tému v našej krajine. Navyše je okorenená hudobne zaujímavým riffom v úvode aj v závere skladby.

Na albume však nájdete tiež námety zo života, v ktorých sa môže nájsť hociktorý z poslucháčov. Veľmi priamočiaru a zaujímavú myšlienkou ukrývajú v texte napríklad skladby Tired (Unavený) či Alone (Sám), ktorá je navyše veľmi zrozumiteľná a jednoduchá na zapamätanie, takže si môžete pospevovať spolu s kapelou. A keď sme pri tej zrozumiteľnosti textov, musím spomenúť aj to, ako ma veľmi prekvapil fakt, že napriek anglickému názvu dosky a aj anglickým názvom skladieb, ktoré majú v zátvorke slovenské ekvivalenty, sú texty spievané v slovenčine.

Na kapele Aborition je sympatické aj to, že aj skladba s názvom Sausage Is For Free (Párok je zadarmo) sa nezvrhne do prvoplánového pokusu o žart. Navyše si v tejto skladbe užijete kvalitný úvod v podobe ťahavých gitarových tónov. Ba dokonca aj trinásťsekundová skladba Metal Stars, Money Wars má svoju výpovednú hodnotu.

Čo sa hudby týka, ponad ostatné skladby vyčnieva hlavne kúsok To Be Less That Mean (Byť menej než znamenať). Skladba s chytľavým riffom, ktorá je na svoj žáner skutočne veľmi melodická. Oživením je aj časť tejto skaldby s recitovaným textom. Hudobne veľmi chytľavá je aj punkovo znejúca Primitive Consume Psalm (Primitívny konzumný žalm), ale za úplne najnákazlivejšiu skladbu musím označiť kúsok Shit (Hovno), ktorý bude určite hymnou všetkých živých vystúpení kapely Aborition.

Jediné, čo by som kapele po hudobnej stránke vytkol, je absencia gitarových sól, ktoré by album ešte viac oživili. Po inštrumentálnej stránke by ich hudobníci z tejto kapely bez pochýb zvládli a boli by dozaista nápadité a kvalitné. Druhou a poslednou vecou, ktorá sa mi veľmi nepáčila, je takmer trojminútové monotónne outro na konci skoro osemminútovej skladby Last (Posledný). Robí túto skladbu zbytočne dlhou a nudnou. Tie tri minúty by som radšej prerozdelil do troch iných skladieb ako aspoň minútové gitarové sóla. Ako celok však tento album hodnotím veľmi pozitívne a teším sa, že mi Aborition dokázali, že grind môže niečo hovoriť aj človeku, ktorý nie je jeho skalným fanúšikom.

Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 1Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 2Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 3Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 4Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 5Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 6Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 7Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 8Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 9Čím dokáže očariť grindová kapela? (recenzia) - 10