O kapele BRUTE som sa dozvedel už pár rokov dozadu, keď som ich prvýkrát videl naživo v mojom rodnom meste. Vysoko vyšpekulovaný deathmetal v ich podaní ma v celku zaujal. O pár mesiacov na to som si zohnal ich ešte v tom čase nové CD Pillory, ktoré na domácom trhu dlho-predlho nemalo konkurenciu. Veru, štandardy, ktoré bruťáci určili na tomto albume, boli na domácu scénu v celku dosť vysoké. Keď som sa dozvedel, že bude von nový album, očakávania boli o to väčšie. Deň minul deň a album Henchmen je na svete. Tak sa pozrime, čo nám to táto márnica z Vranova Nad Topľou ponúka za sortiment.

Hneď od začiatku je jasné, že tento materiál nebude len také napodobňovanie predchodcu. Ak nepočítame intro, tak prvá skladba na zozname Mutual Punishment dáva dosť jasnú predstavu, čo sa bude diať. Menej patológie a viac melódie. Celkovo zvukovo jasnejší, hoci tradične hustý hudobný karneval je na každom kroku cítiť za Floridou. Zmena vokalistu už len potvrdzuje moje podozrenie. V dobe, keď sa každá kapela snaží znieť čo najmodernejšie a súčasne, si chalani povedali, že obrátia kormidlo ostro do protismeru. Výlet do minulosti sa dokonale vyplatil. Každá vec sem-tam aspoň zakopne o nejakú zabudnutú mŕtvolu z poslednej dekády minulého tisícročia.

Tento matroš ma chytil ešte viac ako jeho predchodca. Neviem, čím to bude, ale Henchmen mi príde oveľa vzdušnejší a uvoľnenejší. Pozor, stále sa bavíme o brutálnom a technickom deathmetale. Každý hudobník tohto kvarteta ovláda ten svoj nástroj naozaj bravúrne. Hlavný chrapčiak, samozrejme, nezaostáva. Pri jeho výkriku v Three Days som chcel vyskočiť na stôl a zatočiť vlasmi s devil horns nad hlavou. Predsa len ten oldschool prístup poobíjal ostré hrany, ktoré mal predošlý album, a teda novinka pôsobí vyspelejšie a serióznejšie. Mne neostáva nič iné, len konštatovať, že nový album Brute sa vydaril. Potešenie je o to väčšie, že sa jedná o domáci produkt. Za takýto parádny album majú chalani moju podporu definitívne aj naďalej.

Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 1Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 2Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 3Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 4Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 5Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 6Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 7Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 8Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 9Brute sa vrátili späť do starej školy (recenzia) - 10