O tejto kapele sa v kuloároch hovorilo ako o našej domácej verzii Helloweenu. Pamätníci si určite spomenú na single ako Na Panské či Zlatý Vek, ktoré u nás bodovali ešte za minulého režimu. Reč je zoskupení menom DEREŠ a svojho času títo páni hrali celkom kvalitnú hudbu, ktorá v istých momentoch naozaj akoby z oka vypadla ,,tekviciam". Minulý rok sa konečne podarilo chalanom vydať dvojité CD nazvané Na Panské a tento rok tento album dokonca vyšiel na vinylovej platni. Tak sa pozrime, čo nám to ponúka naša domáca kuchyňa.

Na prvom CD sa nachádza kompletný nový album. Otvára ho dôverne známa, v novom zvukovom kabáte a trochu prerobená pieseň Zlatý Vek. Moderný rockový zvuk je v poriadku, ale mal som trochu pocit, že som sa stratil niekde v roku 1996. Zostaň S Ňou je však o niečo svižnejšia hard n' heavy jazda. Tomuto songu sa hitové ambície uprieť vôbec nedajú. Pán spevák Vojto Bohuš tu predvádza úctyhodný výkon. Po tomto čerstvom vánku prichádza súbor piesní, ktoré už čoraz viac cítiť poslednou dekádou milénia. Za zmienku stojí Strácam, ktorá sa nakoniec po kostrbatej slohe prehupne do šťavnatého heavymetalového refrénu, ktorý ma fakt baví. Začínam mať pocit, že čím rýchlejšia pesnička, tým lepší refrén. V pomalších veciach sú refrény o čosi slabšie. Výnimkou by mohla byť pozitívnejšie ladená Víno S Kaviárom. Tam som sa dokonca pristihol, že si klepkám nohou. Pravidlo rýchlejších piesní s dobrým refrénom dodržiava aj predposledná Svedomie a ja začínam pomaly sumarizovať.

Priznávam, čakal som niečo iné. Celý album je posunutý viac do pomalšieho, hardrockového tempa a oživujú ho práve svižnejšie veci. Muzikanti sú to určite skvelí, čo potvrdzujú aj výkony všetkých zúčastnených a vzkriesiť kapelu určite nebola chyba. Problém je, že aj po viacnásobnom vypočutí mám dojem, že som sa stratil v ére, kde sa nosia ešte stále farebné saká. Pritom tu potenciál je. A dosť veľký. Odkiaľ to viem? No predsa je tu ešte druhý kotúč. Ten je už trochu iná káva.

Je to taká zbierka singlov, ktoré za tie roky kapely nahrala. Prvá verzia piesne Zlatý vek zaznie síce hneď dvakrát, no za to v dvoch rôznych situáciách a s rôznym obsadením. A potom prichádza Posledný Závod a mne je zrazu jasné, prečo chalanov prirovnávali k tekvicovej záhradke. Táto vec spĺňa naozaj všetky atribúty powermetalovej vypaľovačky. Samozrejme, notoricky známa rýchlovka Na Panské je prakticky povinnou jazdou. Bez nej si koncert kapely Dereš ani neviem predstaviť. V zozname nájdeme rôzne pesničky z rôznych období. Nechýba ani obdobie z roku 1993 v podobe songu Mám Zlé Rána, ale aj vzorka z roku 2000 Na Ženske.

Osobne som sa na tomto výbere singlov pobavil viac. V podstate sa tu nachádzajú všetky zásadné hitovky. Tento ťah bol naozaj obrovské gesto od kapely Dereš. Takú kolekciu svojmu fanúšikovi dlhuje nejedna domáca legendárna kapela.

Vinylová platňa obsahuje trochu skresanú verziu nového albumu obohatenú o verziu piesne Na Panské z roku 1989. Z môjho pohľadu je vinylová verzia lepšou voľbou. Piesne majú trocha iné poradie a zmeny tempa dodali albumu ostrejšie hrany. Trochu skrátený playlist nenudí a šľape tak, ako má.

Celkovo si myslím, že je dobré, že kapela nahrala nový album. Je dôležité ísť ďalej a neprešľapovať na jednom mieste. Nežiť iba zo starej slávy, ale stále sa snažiť o priazeň publika. Aj nový materiál ponúka dobré veci a akou cestou sa Dereš bude uberať, ukáže len čas. Dúfam, že je tento album len začiatok a dočkáme sa aj ďalších.

Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 1Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 2Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 3Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 4Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 5Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 6Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 7Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 8Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 9Ako išiel Dereš na panské (recenzia) - 10